fredag 2. september 2011

Positiv TB test, og ny hårfarge

På onsdag var vi på skolen å tok sånn tuberkulose test (det er obligatorisk for alle utenlandske studenter). Vi måtte komme tilbake to dager senere å sjekke. På min arm var det en rød og hoven klump. Men jeg tenkte at "dette går bra". Så kom jeg dit da. Og det var en dame som kikket på dette. "I'm not sure about this, you'll have to wait for the nurse". Så da gjorde jeg det. Da hun kom drev hun å kikket lenge, og målte hevelsen. Så sa hun "sorry, it's positive" og sendte med meg en liten broskjyre der det sto "so your TB test is positive?", og sendte meg ut døren, sammen med en beskjed om at jeg må dra å ta røntgen av brystet for å se om jeg har tuberkulose, eller om det bare er huden min som har reagert uansett. Så da må jeg dra på tirsdag å ta røntgen. Stress.
Da jeg skulle ta bussen hjem fant jeg ut at nå var det på tide å gjøre noe med håret. Så nå har jeg endelig fått farget det! Jeg fikk time kl 5, og de stengte 6. Og siden jeg både farget og stripet det, så tok dette ganske lang tid, stakars dama måtte jobbe 1 1/2 time ekstra.. 

Men sånn ble det hvertfall:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar