mandag 5. september 2011

Lanikai beach

I går da jeg endelig satt meg ned for å skrive litt på bloggen, så kom jeg ikke inn på den. Ble blokkert av skolen. Men nå går det, så da har jeg ingen unskyldning :)


Jeg har endret litt på timeplanen min, så nå skal jeg ha:
Music in world cultures
Introduction to classical music
Humanities (noe sosiologi greier..)
Hawai'ian (lære om kulturen, språk, historie)
Jewlery (lage smykker å sånn)


Jeg tenkte å ta ukulele, men det var selvstudium, å det er jeg dårlig på ;)


Armen min begynner å roe seg ned nå. Det har vært en rød klump på størrelse med en golfball der (i omkrets hvertfall). I morgen må jeg stikke å ta røntgen for å utelukke tuberkulosen. Hurra! Typisk min flaks egentlig.
Men men.. :)


I går var jeg med ei finsk venninne å hang ved bassenget i hennes bygg. Så dro vi å handlet litt. Det var veldig koselig å gjøre noe litt annet, med litt andre folk enn vanlig. :)


I dag skulle vi til Lanikai beach, Lanikai er "forstaden" til Kailua, en annen by her på Oahu. " This small 0.5 mile beach has been constantly ranked among the best beaches in the world."


Vi brukte faktisk nesten 4 timer på å komme oss dit. Var veldig mye venting på buss, og fordi det er labour day her, så går ikke bussene like ofte. Vi skulle ta 3 busser. Burde egentlig tatt kanskje 40 minutter til sammen. Og siden vi brukte så lang tid ble vi sultne, så vi spiste på KFC "Kentucky fried chicken". Har hørt at det skal være så god mat det. Men kan ikke si meg enig i dette. Æsj. ALT var frityrstekt. Følte jeg bare spiste fett, men sånn er det jo egentlig med de fleste fast food plassene her. Men fordi vi stoppet her, så ble jo turen bare lengre. Akkurat i det vi skulle gå over veien til busstoppet kom bussen vår. Men det var rødt lys. Og her er det veldig strenge regler for at man kun skal gå der det er oppmerket, og om det er grønt lys, selv om det ikke er en bil å se. Man kan få store bøter. Så da måtte vi vente lenge der. 
Venting på graset


Lanikai beach. Utrolig fin strand. Sanden var kjempe finkornet. Jeg å sigurd klarte å brenne oss under bena, for vi gikk et stykke barfot på asfalt. Så har store blemmer under bena. Hadde det ikke vært for det, så hadde det vært kjempegodt å gå i sanden! :)




 De andre uti vannet. Vimsete som jeg er, så hadde jeg glemt badetøy, så ble lite bading på meg gitt! Men det var greit, i og med at vi kom dit såpass sent, og da var det ikke så lenge før det ble mørkt, og solen hadde alt begynnt å gå litt ned, så jeg satt i skyggen, så var ikke for vamt :) Så fikk jeg bare sitte å se på folk, og det er jo alltid interessant :) For eksempel denne fyren:


Han kom bort å begynnte å prate. Han var tydeligvis en smule beruset for å si det sånn. Han klarte virkelig ikke å stå på dette padlebrettet. Ganske underholdende!
Jeg fortalte han forøvrig at jeg var fra Norge. Så snakket jeg litt med Linda på norsk etterpå. Så spør han meg, litt sjokkert "do you speak a different language??" Haha.


Et fjell i Lanikai som så ut som var helt mosegrodd! Så ganske tøft ut :)

1 kommentar:

  1. ÅÅh, Lanikai <3 En av favorittstrendene mine!

    SvarSlett