torsdag 8. september 2011

I dag var første ordentlige skoledag :) Jeg dro hjemmenifra ti over halv 8, og var på skolen 5-10 over 8. Skolen starta kvart over. Heldigvis fant jeg klasserommet ganske fort!
Det var "beginning hawaiian" jeg begynnte med. Læreren virket kjempekoselig! Vi skal lære mest språk i dette faget, ikke så mye historie å lignende som jeg trodde. Men litt kultur og sånn blir det da. Men jeg tror dette blir bra! Kjøpte boka jeg trengte da jeg var ferdig, og satt å leste i den ved bassenget (!) da jeg kom hjem. Interessant! :-D
Andre faget var "music in world cultures". Virket ganske gøy dette også. Er alltid gøy å lære om andre kulturer og sånn. Så hadde jeg "introduction to western classical music". Her gikk læreren gjennom grunnleggende musikkteori. Jeg var veldig glad for at jeg kunne dette fra før, for han gikk kjempefort i gjennom det. Så hadde jeg det siste faget for dagen; "humanities". Det var noe litt annet enn jeg trodde. Jeg husker ikke helt nå hva det var, for min hukommelse er fryktelig dårlig.. Kremt. Men er hvertfall ikke "noe sosiologi greier" som jeg nevnte før.. (..Mari.. ;) ) Men det virker greit, tror jeg.. Jeg husker jo ikke. Haha. Var "sent" på dagen..
Jeg hadde altså 4 fag i dag, med 10 minutters pause mellom hvert fag. Så skoledagen min var ferdig kvart på 1 :) Sånn er det mandag, onsdag og fredag:) Har fri torsdager, og bare det "jewelry" faget på tirsdag. Så jeg er veldig fornøyd med timeplanen min! De andre har hver dag, og må ofte vente et par timer mellom hvert fag. Kjedelig..

Men hvertfall.. Kjempegøy å endelig begynne på skole! :) Tror jeg kommer til å trives der. Selv om det kommer til å bli masse å lese på i år.. Jeg har jo 4 fag som må leses masse i, og det siste som har håndarbeidsinnleveringer. Men nå er jeg litt motivert, så får se hvor lenge det varer. Forhåpentligvis lenge! :)


Aloha! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar