mandag 28. november 2011

Jeg har fått klage på at jeg skriver for skjeldent, så da må jeg nesten skrive litt igjen :)
I dag har jeg vært på min (forhåpentligvis) siste MINA utflukt. (om jeg ikke har forklart hva det er så er det noe jeg må gjøre gjennom antropologien. må jobbe 25 timer i dette prosjektet. Det består av å dra til forskjellige hellige plasser på oahu, vi jobber litt, så lærer vi litt om stedet, så spiser vi).
I dag skulle vi egentlig i en dal (husker ikke navnet), men så var det en port som var låst, så vi kom oss ikke inn. Så vi dro til et annet sted (husker ikke det navnet heller), det var et slags gammelt tempel, og det var vistnok mange graver der også. Her måtte vi da luke. Dro opp masse døde trær og busker. Jeg fikk faktisk endel skryt av jobbinga mi. Den ene lederen sa blandt annet: "You're a hard worker. Do you work on a farm back home?". Så all ære til min far! Haha. Da vi var ferdige med å jobbe, dro vi ned til en strand-park, og grilla. Veldig koselig, for i dag var vi ikke så mange. Lettere å få kontakt med folk da. :)

Det var her vi jobba. Det var ryddet opp her endel fra før, så vi gjorde ikke alt dette. Men vi fikk gjort endel!

Dette er forresten fra den øya jeg nevnte i forrige innlegg. Sånne kanoer/kajaker brukte vi over til øya i bakgrunnen.

I går var det skikkelig storm ute! Regnet hele kvelden. Å det gjør det ikke ofte her. Regner som regel bare 2-3 minutt. Men det blåste veldig også. Jeg kunne faktisk kjenne bygget bevege seg her jeg satt i 35 etasje! Litt skummelt. Tror kanskje berit er på ferie her. :)

På torsdag var det thanksgiving. Å vi skulle ut å spise middag. Jeg hadde klart å spise meg mett på m&ms(!) så jeg orket ikke middag. Så mens de andre bestillte seg 3-retters thanksgiving middag, satt jeg å drakk en smoothie. Wooh. Men var koselig uansett! :)
Så var det salg på fredag da. Black Friday. Det var visst helt crazy, men jeg sover jo som regel en stund (kremt.......) så jeg dro ikke før senere. Men fikk handla litt uansett. Ikke såå mye tilbud igjen, men var heller ikke så mye folk, så det passa meg bra det :)

Her har de forresten begynnt å pynte til jul. Begynnte for en liten stund siden da. Men det er helt utrolig hvor mye de pynter. På vei til skolen er det en bygning vi kjører forbi som har 3 STORE snømenn stående på plenen. Og det er masse juletrær overalt, og masse juletreutsalg allerede. Da vi var på Ala Moana senteret på fredag, spillte de julesanger (det har de gjort ganske lenge nå da) og så begynnte det å SNØ! Var bare skum, men likevel!! Hehehe. 
I morgen skal jeg forresten ha "foredrag" for klassen om norsk folkemusikk. Kan bli spendende.. Hehe.
En ting til. Får ofte spm om norske folk som snakker engelsk har aksent. Veel, det er jo veldig forskjellig. 
Så er det mange som tror at vi snakker engelsk. Å når jeg sier vi snakker norsk, så blir de skikkelig imponert. "oi, snakker du det flytende". ehh, jaa.. ahhh.. amerikanere <3 hehehe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar