søndag 6. november 2011

Okei.. Såå. I det siste så har jeg vært på noen få turer.
Først var jeg å ei som heter Kelly, som går i klassen min, på tur. Vi dro en og en halv time med buss, og skulle til en fin strand. Men da vi gikk av bussen så vi at dette absolutt ikke var noen fin strand, å at bildene hadde jugd. Det så ut som en norsk ferskvannstrand (og ikke av de fine), all sanden var helt fuktig, og det lå masse rusk og pinner i vannet. Så vi bestemte oss for å ta bussen tilbake, og heller stikke til kailua, som var på veien. Men det var lettere sagt enn gjort. Da vi hadde satt på bussen i 3 kvarter gikk vi av for p bytte. Og da måtte vi vente ca like lenge på neste buss. Så måtte vi bytte buss enda en gang. Å da vi kom frem så var ikke sola der. Jaja:) koselig var det uansett.
Jeg har også vært på en liten øy å skuffa gjørme ut av en fiskedam. Det var gjennom det MINA prosjektet jeg driver med. For å komme oss ut til øya måtte vi padle i kano. Sånn 8-manns kanoer. Siden vi var så mange, måtte noen av oss bare sitte på. Disse kanoene har sånn "uteligger" som jeg liker å kalle der. Som gjør at de ikke skal kante. Så jeg satt på festet til den, og måtte lene meg utover for at det skulle konme litt tyngde på denne.
Jeg å Linda var på tur nå på torsdag. Vi hadde begge fri, så vi fant ut at vi skille ha en slags roadtrip med bussen rundt øya. Vi hadde to stopp, kualoa ranch og dole ananas plantasje.
Kualoa ranch er der de har spillt inn masse filmer og serier, som jurrasic park, godzilla, lost, 50 first dates og mange flere. Vi tok sånn guida tur, så vi ble plassert inn i en buss uten glass i vinduene, og det regnet litt, så vi pakket oss inn i håndklær, så da var alt bare bra:) vi kjørte rundt i en stor dal, og så masse kulisser fra filmer som har blitt spillt inn der, blandt annet godzillas fotspor og et velta dødt tre fra jurrasic park (som forøvrig vistnok er verdens mest berømte døde tre).
Vi dro videre til Doles ananasplantasje. Vi satt på bussen i 1 1/2 time igjen. Å da vi kom frem hadde vi ikke lange stunden før de stengte. Men vi rakk å spise litt (nå tenker du at vi spise masse ananas, men nei, vi spiste heller mac n cheese. Med en bitteliten dessert som besto av alt for moden ananas (som linda syntes var helt perfekt) men nok om det!). Vi rakk også å ta bilder med fjeset inni sånne figurer (som naturligvis var ananas).
Det var ikke så mye man kunne gjøre på denne plassen egentlig. Man kan ta et lite tog gjennom hagen, eller bare få vanlig guida tur i hagen, eller gå i en stor labyrint. Eller hvis man ikke vil gjøre noen av delene, så kan man heller bare kose seg i den store suvinirbutikken (gjett hva de solgte der!)

Nå har jeg akkurat kommet hjen fra kino. En utrolig stor kino (hvertfall i forhold til arendal kino;) ). Vi var i sal 15, og bare det sier jo at det er ganske stort!
Vi har også kjøpt oss billetter til kinonpå mandag, for da skal de vise jurrasic park. De har visst sånn at de viser gamle filmer her en gang i blandt. Veldig gøy at det er den de skal vise nå, i og med at vi akkurat har vært på et av innspillingstedene :) så det blir nok bra!

PS, bildene tilhører linda :)
Og de ligger litt hulter til bulter her, får ikke fikset det, for har ikke pc for øyeblikket.. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar